Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ] 
prasknutá cievka na oku 
Autor Zpráva

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:00
Příspěvky: 1246
Dnes ráno som si všimla že mám nejaké červené oko, a keď som si nadvihla viečko tak tam mám krvavú škvrnu. Priateľ mi povedal, že nemám stresovať, že to mi len praskla cievka. Viem že sa to ľuďom bežne stáva, ale tak som sa naľakala, aby to nemalo súvis s DM. Neviem, mám utekať zajtra k očnému, alebo to nechať tak?


ned 26. říj 2008 13:50:42
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:02
Příspěvky: 184
Gabi, také se mi to občas stane a určitě nejen mi. Počkala bych, jestli se to uklidní a k oční bych šla až kdyby to pokračovalo. Myslím, že to nemusí mít vždy souvislost s DM. Mamce, když se to stane, tak jí doktorka vždy předepíše Ascorutin, ale to má oči hodně krvavé a nelepší se jí to samo od sebe. Počkej do zítřka a uvidíš, jak to bude vypadat.


ned 26. říj 2008 14:15:29
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:00
Příspěvky: 1246
Hani dík, viem že sa to stáva. Nedávno kolegyňa chodila s krvavým okom asi 2 týždne. Mne sa to ešte nestalo, a navyše posledné dni mám dosť blbé glykémie (aj kvôli menštruácii), tak som sa zľakla. No uvidím ak to bude vyzerať zajtra.


ned 26. říj 2008 14:28:23
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:05
Příspěvky: 1628
Bydliště: Nová Dubnica
Jméno: laco
Ahoj, občas sa to stáva.
Riešil by som to ako radí Hana. Vo väčšej miere ber lieky na podporu kapilár, ciev ....
Ak by to pretrvávalo, alebo si mala z toho zlý pocit, radšej zabehni k očákovi, ale myslím, že to bude dobré. :o
laco

_________________
DM1 10/1973; IP Paradigm 722


ned 26. říj 2008 18:06:33
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:00
Příspěvky: 1246
Dik laco, dúfam že to prejde. Stále si to oko pozorujem, veď vieš ja starý hypochonder :))
Len ma to napadlo v súvislosti s retinopatiou, pri nej tiež praskajú cievky nie? Ale skôr sa to robí na sietnici, ako na povrchu oka ???


ned 26. říj 2008 18:12:10
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:05
Příspěvky: 1628
Bydliště: Nová Dubnica
Jméno: laco
Hej, malo by to byť na sietnici.
Takže nerob a nešír paniku. :o
Do oka si kvapni očné kvapky a skús to oko /aleajdruhé/ nenamáhať, bude to chcieť trochu času, ale prejde to. + podporné lieky Ascorutin a spol .
laco

_________________
DM1 10/1973; IP Paradigm 722


ned 26. říj 2008 18:24:03
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:02
Příspěvky: 1158
Taky se mi to tu a tam stává. V poslední době mě ale oči pořád pálí. Tak nevím, zda nezkusit nějaké ty oční kapky na unavené oči,...spím tak 5hodin denně, pro mě je to dost málo, asi je to i z toho.


ned 26. říj 2008 19:07:33
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:00
Příspěvky: 1246
Laco pokúsim sa paniku nešíriť :)
Nič s tým ale asi nespravím, očné kvapky momentálne nemám a Ascorutin je tuším na lek. predpis, nie? A nenamáhať oči? No celý deň kysnem pri počítači, tak uuuuž ho vypínam :)
Elčo, čo sa týka kvapiek na oči, tak skús REFRESH, sú to zvlhčujúce očné kvapky. Ja nosím šošovky a tieto sú dobré. Vyhýbaj sa ale kvapkám VISINE, sú návykové.


ned 26. říj 2008 20:46:39
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:02
Příspěvky: 184
Gabi, ještě mě napadlo, jestli nemáš vyšší tlak. Někdy to může způsobit i tlak. Ale doufám, že to bude banalita. Chápu, že Tě to trápí.
Oční lékařka mi říkala, že mám zúžené cévky v oku, tak by mě to také vylekalo. Současně však dodala, že neví, jestli jsem je neměla takové vždy. Tak si vyber.


ned 26. říj 2008 20:54:30
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:05
Příspěvky: 1628
Bydliště: Nová Dubnica
Jméno: laco
Ascorutin ľahko nahradíš citrusovým ovocím, vyjedaj vnútro po šupu, šupu nije. :o
A oči budeš menej namáhať tak, že ich trošku prižmúriš.
.
.
.
.
.
Pomohlo ? Ale vážne, tie citrusy naozaj pomáhajú.
:o

_________________
DM1 10/1973; IP Paradigm 722


ned 26. říj 2008 20:54:33
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:00
Příspěvky: 1246
Laco skúsim :)
Hani, tlak mám práve že nízky


ned 26. říj 2008 21:28:14
Profil
Gabikas,"prasklá žilka" se objeví občas každému.
Je to banalita,pokud máte normální tlak a ta prasklinka je na povrchu oka,na bělmu.Mělo by se to vstřebat.Tato potíž se objevuje při vyšší únavě,stresu,nevyspalosti a vyšším tlaku, s cukrovkou to většinou nesouvisí..
Pokud by se to opakovalo častěji,pro jistotu se nechte vyšetřit na očním,jinak na to běžně zabírá lék na zlepšení pevnosti cévní stěny / např.Ascorutin/.
D.Samková


pon 27. říj 2008 8:28:27

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:02
Příspěvky: 1158
Gabikas, dík moc, asi to zkusím...:-)


pon 27. říj 2008 11:13:33
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:00
Příspěvky: 1246
ďakujem pani doktorka, dnes je to už lepšie, tak bol to len planý poplach.
Chcela som sa ešte opýtať, v piatok som dostala menštruáciu a proti bolesti som užila šumivé tabletky aspirinu, v sobotu tiež, no a v nedeľu mi praskla tá cievka. Kolegyňa v práci mi povedala, že počas menštruácie by som aspirin užívať nemala, vraj rozširuje cievy a z toho som to teda mala. Je to pravda?

Elčo skús, snáď ti to pomôže :)


pon 27. říj 2008 22:17:24
Profil
Gabikas,aspirin bych během menses neužívala,může Vám zesílit a prodloužit menstruaci..
D.Samková


úte 28. říj 2008 9:34:15

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:00
Příspěvky: 1246
ďakujem, už ho viac užívať nebudem :)

Elčo už si si zaobstarala REFRESH kvapky? :) Potom písni či pomohli.


úte 28. říj 2008 22:59:39
Profil
Také mívám tento problém, ale furt jen čtu... nicméně možná je to brýlemi, za týden budu mít silnější. myslíte, že je špatně, když bych nosila ty slabší doud to půjde?Ještě na ně vidím, ale ve škole na projektor už nestačej...


úte 28. říj 2008 23:10:20

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:00
Příspěvky: 1246
Rosauro nosíš okuliare do diaľky, nie? Tak podľa mňa pri čítaní ti je jedno či ich máš alebo nie. Aspoň teda z vlastnej skúsenosti, do diaľky okuliare mať musím lebo potom mám celý svet rozmazaný, ale ak niečo čítam tak mi okuliare normálne vadia, vidím lepšie bez nich.
Takže možná máš len unavené a podráždené oči. Skús nejaké kvapky, aké už si vyber, p. doktorka aj Hanina ti radili aké sú vhodné.


stř 29. říj 2008 19:55:57
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:02
Příspěvky: 2621
Gabi, pročítám to tu tak postupně... prasknutou žilku na bělmu mám každou chvilku, tím se netrap:-) Ascorutin je vázán na Rp., ale nedávno mi ho zcela bez problémů prodali v lékárně volně- vždyť je to vitamin C a rutin /no, možná pohanková kaše s citrusovým ovocem by ho nahradila/.
Jinak, kys. acetylsalicylová /Aspirin, Acylpyrin/ spíše zužuje cévy- má vazokonstřičkní účinky blokádou COX /cyklooxygenasy/. Vzhledem k antiagregačnímu působení bych ji rozhodně při menses neužívala- viz pí dr. Spíše ibuprofen, naproxen /Aleve, Nalgesin S/- má delší dobu účinku, příp. paracetamol- vše volně prodejné. Dále je vcelku oblíbený nimesulid /Aulin/- na Rp. Pokud máš křečovité bolesti, možná bych volila přípravek se spasmolytickým účinkem /Algifen, No-spa/- na Rp.

No, Rosaura píše o projektoru, asi se jí špatně čte na přednáškách, tam jsou brýle na dálku potřeba, zvláště pokud sedá do zadních lavic:-)

Hanina


stř 29. říj 2008 20:38:21
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:00
Příspěvky: 1246
Hanino dik za vysvetlenie. Zajtra to kolegyni prečítam, aby videla že nemala pravdu :)
Tú prasknutú cievku už nie je vôbec vidieť, nabudúce sa tým už trápiť nebudem.
A už sa polepším, aspirin si už počas "mojich" dní dávať nebudem a zostanem verná ibuprofenu. Kŕče skôr nemávam.

Hani ja som to u Rosaury myslela tak, že keď číta knihy. Písala že "furt len čte", tak vtedy jej okuliare do diaľky nie sú potrebné :)


stř 29. říj 2008 21:57:52
Profil

Registrován: úte 09. říj 2012 21:28:02
Příspěvky: 2621
Gabiko, ibuprofen v rozumné dávce bude při menses jistější:-) Pokud nejsou křeče, není třeba sahat po spasmolyticích. Stran ASA /acetylsalicylová kys./ jsem se dívala raději do Atlasu, abych Tebe a kolegyni, příp. jiné čtenáře,nemátla- opravdu neselektivní ireverzibilní inhibitor COX, z inhibice vyplývá vazokonstrikce (normálně COX působí vazodilatačně, prostřednictvím ASA inhibujeme, proto opak- vazokonstrikce:-) Jsi chemik, takže snad to nepíšu příliš nesrozumitelně:-)
Jinak, s Rosaurou, to je fakt, ale psala i o projektoru, takže jsem z toho vydedukovala přednášky (osobně jsem velmi sporadický návštěvník těchto akcí, když náhodou, tak raději ale sedím vpředu- abych lépe viděla, navíc se donutím dávat pozor :-) ... Nicméně si ale myslím, že příliš "slabé" brýle (což asi Rosaura má, když píše, že bude mít za týden silnější), ať již na dálku, oči více unaví a můžou se pak objevit popisované problémy s pálením očí a i čtení knih je namáhavější, únavnější...
Hanina


pát 31. říj 2008 19:01:09
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Toto diskuzní fórum provozuje společnost Medatron, distributor inzulínových pump a glukometrů značky Accu-Chek. Za odbornou veřejnost se diskuze účastní MUDr. Dagmar Málková-Samková z Fakultní nemocnice v pražském Motole.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software
Český překlad – phpBB.cz